FAQ – De mest stillede spørgsmål

Hos Familydeals står vi altid klar til at hjælpe dig, hvis du skulle have problemer eller spørgsmål til dit køb. For at gøre det hele nemmere for både dig og os, har vi udformet nyttige svar på nogle af de spørgsmål som vi ofte møder fra vores medlemmer.


Hvornår modtager jeg mit værdibevis?

Værdibeviset til din deal bliver udsendt umiddelbart efter at tilbuddet er udløbet, og derfor ikke længere er tilgængeligt for køb på FamilyDeals.dk. En deal er typisk til salg i en periode på mellem 24 og 96 timer, og du kan altid følge nedtællingen på en deals udløb på familydeals.dk.


Hvorfor har jeg ikke modtaget mit værdibevis?

Der kan være flere årsager til at du ikke modtager dit værdibevis:

  • Hvis en deal ikke er blevet aktiveret, fordi der ikke er nok der har købt deal’en, så vil du ikke modtage et værdibevis eller blive trukket for beløbet på dit kreditkort, da det desværre ikke er muligt at bruge tilbuddet.
  • Skulle en deal være blevet aktiveret, og har du stadig ikke modtaget dit værdibevis, er årsagen ofte at dit værdibevis er fanget i de meget effektive spamfiltre som særligt hotmail og gmail benytter.

  • Hos hotmail anbefaler vi, at du kigger efter dit værdibevis i mappen i indbakken til venstre kaldet ”uønsket post” eller ”spam mail”.
  • Hos gmail ligger spamfilter-mappen i indbakken under emnet ”flere”.
  • Husk at du både hos hotmail og gmail kan indstille dit spamfilter så det fremover ikke fanger dine Family Deals værdibeviser.

    Du kan altid oprette en profil på FamilyDeals.dk og selv udskrive dine værdibeviser.

    Skulle du ikke finde dit værdibevis i dit spamfilter, kan det skyldes, at du ved en fejl har oplyst den forkerte mailadresse, da du købte din deal. Skulle det være tilfældet, kan du kontakte kundeservice på kundeservice@familydeals.dk – de vil være behjælpelige med at sende dig en kopi af dit værdibevis til den korrekte mailkonto. Husk at opgive den email-adresse værdibeviset er købt på.


    Opretter jeg automatisk en profil på FamilyDeals.dk, når jeg tilmelder mig nyhedsbrevet eller køber en deal?

    Nej – når du første gange besøger FamilyDeal.dk, bliver du tilbudt at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Herefter vil du dagligt modtage vores tilbud, som nemt kan købes fra FamilyDeals.dk.

    Det er dog også muligt at oprette en profil. Så behøver du kun at opgive dine kundeinformationer ved oprettelsen, hvorefter kan du fremover hurtigt og nemt købe dine deals uden at skulle indtaste email med mere, ind igen. På denne profil vil du også kunne finde en oversigt over dine tidligere køb samt dine værdibeviser.


    Hvorfor kan jeg ikke se mine køb foretaget før 1. maj 2015 på FamilyDeals.dk?

    Grunden til at du ikke længere kan se deals købt før 1. maj 2015 på din brugerprofil, skyldes at vi 1. maj 2015 har fået et helt nyt site og ny leverandør af deals. Har du spørgsmål, mistet dit værdibevis eller andre udfordringer med deals købt før 1. maj 2015, skal du kontakte Spot på mailadressen spotdeal@spot.dk eller telefonnummer 3347 1818.


    Jeg har tidligere købt deals uden at have en profil, kan jeg se disse køb når jeg opretter mig nu?

    Ja – hvis du opretter en profil på FamilyDeals.dk med samme mailadresse, som du har brugt ved dine tidligere køb, så vil du her kunne se en oversigt over alle dine køb på FamilyDeals.dk, samt finde dine værdibeviser fra tidligere køb.

    OBS! Bemærk, at værdibeviser fra køb før 1. maj 2015 ikke længere kan ses på din profil.


    Hvordan afmelder jeg FamilyDeals’ nyhedsbrev?

    Ønsker du ikke mere at modtage nyhedsbrevet om tilbud på FamilyDeals.dk, kan du afmelde dette på linket der findes nederst i hvert nyhedsbrev. Skulle du mod forventning stadig modtage nyhedsbrevet herefter, kan du kontakte kundeservice på kundeservice@familydeals.dk - her sidder vi klar til at hjælpe dig med afmeldingen.


    Hvor længe er mit værdibevis gyldigt?

    Gyldigheden af et værdibevis er afhængig af den enkelte deal, og er angivet på selve værdibeviset, samt i tilbuddet. Hvis ikke andet er angivet, er beviset gyldigt i 3 år fra udstedelsen. Vi har desværre ikke mulighed for at forlænge denne gyldighed, og værdibeviser refunderes ikke efter udløb.


    Hvor mange informationer skal jeg medbringe, når jeg vil benytte mit køb?

    Når du gerne vil benytte dit køb, skal du printe og medbringe det værdibevis, som du har modtaget efter dit køb. Det er vigtigt at du printer hele værdibeviset ud, da dette indeholder en identifikationskode, som er unik for hvert bevis. Denne kode er lavet for at sikre, at ingen kan forfalske dit værdibevis, samt for at sikre at et værdibevis ved en fejl ikke bliver brugt flere gange. Har du oprettet en profil på FamilyDeals.dk kan du også vise dit værdibevis på din smartphone.


    Jeg er kommet til at slette mit værdibevis, hvad gør jeg?

    Du kan også nemt finde dit værdibevis ved, at oprette en profil på FamilyDeals.dk med den mailadresse, som du har brugt ved dine tidligere køb. Herefter vil du kunne finde en oversigt over alle dine køb foretaget efter 1. maj 2015, samt dine dertilhørende værdibeviser.


    Er du kommet til at slette dit værdibevis, så kan du også kontakte os på kundeservice@familydeals.dk.

    Her bedes du oplyse, hvilken deal du har købt, og hvornår, så vi kan finde frem til dit værdibevis og sende dig en kopi.


    Jeg har fortrudt en deal. Kan jeg få pengene tilbage?

    Ja – inden for 14 dage efter at du har modtaget dit værdibevis, har du fuld fortrydelsesret, og du kan få annulleret og refunderet dit køb uden yderligere årsag.


    Jeg har bedt om at få refunderet mit køb, men jeg har endnu ikke fået pengene retur, hvorfor?

    Der kan gå op til 14 dage fra dit køb er annulleret, og til at beløbet vil være synligt på din bankkonto. Beløbet vil inden for de 14 dage blive tilbageført til den konto det er hævet fra, og vil være angivet med afsenderen: ”FamilyDeals”.

    Har du betalt med MasterCard, vil beløbet først fremgå ved næstkommende månedsoversigt, såfremt udbetalingen er foretaget efter den 20. i måneden.


    Jeg kan ikke få kontakt til den Familydeals-partner/butik der står bag mit køb, hvad gør jeg?

    Skulle du ikke kunne få kontakt til den partner/butik, der er tilknyttet dit køb på FamilyDeals.dk, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@familydeals.dk – de vil undersøge sagen nærmere og evt. sætte dig i kontakt med Familydeals-partneren.

    Hvis du ikke har fundet svar på dine spørgsmål her over er du velkommen til at kontakte FamilyDeals’ kundeservice på kundeservice@familydeals.dk.